مروري بر نصب و راه اندازي موتورهاي القايي

محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد مروري بر نصب و راه اندازي موتورهاي القايي آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
مروري بر نصب و راه اندازي موتورهاي القايي|30011945|jde|مروري بر نصب و راه اندازي موتورهاي القايي



همانطوري که مي دانيد ، راه اندازي موتورهاي القايي در صنعت از اهميت ويژه اي برخوردار است. به خصوص اين که امروزه استفاده از راه اندازهاي الکترونيکي مانند راه اندازهاي نرم کنترلر هاي سرعت بسيار مرسوم شده است و لازم است علاقه مندان و کارشناسان اين رشته روشهاي کنترل و راه اندازي موتورها را به شيوه هاي کلاسيک به ديده فراموشي بسپارند و به فراگيري روشهاي بروز بپردازند.



________________________________________



نصب و راه اندازي موتورهاي استارتر



همانطوري كه مي دانيد ، راه اندازي موتورهاي القايي در صنعت از اهميت ويژه اي برخوردار است. به خصوص اين كه امروزه استفاده از راه اندازهاي الكترونيكي مانند راه اندازهاي نرم كنترلر هاي سرعت بسيار مرسوم شده است و لازم است علاقه مندان و كارشناسان اين رشته روشهاي كنترل و راه اندازي موتورها را به شيوه هاي كلاسيك به ديده فراموشي بسپارند و به فراگيري روشهاي بروز بپردازند.



يكي از روشهاي راه اندازي موتورهاي القايي راه اندازهاي نرم مي باشد كه از طريق آنها موتور ها از طريق كنترل ولتاژ فركانس در يك زمان مشخص بتدريج از سرعت صفر به سرعت نامي مي رسند كه اين روش امروزه كاملا جا افتاده است.



راه اندازهاي نرم تنها در هنگام راه اندازي بكار مي روند و معمولا پس از راه اندازي توسط يك كنتاكتور باي پس از مدار خارج مي گردند. اين راه اندازها مي توانند به سيستم از كار اندازي نرم نيز مجهز باشند كه كاربرد هاي ويژه اي دارد. ضمن اين كه عموما اين نوع راه اندازها به ترمز الكترونيكي از طريق تزريق جريان مستقيم نيز مجهز مي باشند.



سازندگان اين نوع راه اندازها معمولا حفاظت هاي مورد نياز براي موتور را نيز در راه اندازها تعبيه مي كنند كه از اين طريق حجم راه انداز محدود مي گردد. ضمن اين كه با استفاده از اين گونه راه اندازها نياز به در نظر گرفتن كنتاكتور اصلي نيست . حفاظت هايي كه معمولا در راه اندازهاي نرم پيش بيني مي گردد بشرح زير است :



حفاظت در مقابل اضافه بار



حفاظت در مقابل توالي معكوس فازها و دو فاز شدن



حفاظت در مقابل افزايش حرارت سيم پيچ هاي موتور كه از طريق سنسورهاي حرارتي انجام مي گردد.



حفاظت در مقابل كاهش ولتاژ



و موارد ديگر كه بسته به سازنده راه انداز مي تواند تغيير كند.



نكته مهم اينجاست كه هنگام بسته شدن كنتاكتور باي پس حفاظت هاي تعبيه شده در راه انداز همچنان فعال مي باشد چون مسير باي پس تنها تايرستورها را باي پس مي كند.



جهت بستن كنتاكتور باي پس بعد از راه اندازي موتور عموما از يك كنتاكت راه انداز استفاده مي گردد كه بعد از رمپ راه اندازي به صورت خودكار فعال مي گردد. لازم به ذكر است كه برخي از راه اندازهاي نرم داراي سيستم باي پس داخلي هستند كه ديگر نياز به در نظر گرفتن كنتاكتور باي پس نيست.



مطالب دیگر:
📂کتاب علمی تخیلی درباره ی زیست شناسی و فیزیک📂تاور کرین چیست و چگونه کار می کند؟📂پروژه پاور پوینت مفاهیم حسابداری واحد های انتفاعی و دولتی📂پروژه پاور پوینت ابزارهای مالی در بازار سرمایه 📂پاور پوینت ماموریت اساسی وزارت امور اقتصادی و دارایی📂پاور پوینت بودجه بندی سرمایه ای📂ترجمه در باره ی اکسل مهدسی نرم افزار 📂ترجمه ی ای از مدیریت در باره پیکر بندی سازمانی📂ترجمه ای در باره ی راکتورهای شیمیایی از مهندسی شیمی به همراه 18 صفحه فایل word و 9 صفحه فایل pdf📂پروژه پاورپوینت بورس اوراق بهادار📂پروژه پاور پوینت پول کثیف📂پروژه پاورپوینت تعیین قیمت محصول📂پاور پوینت توسعه صنعتی ایران بعد از انقلاب📂آشنایی با نحوه تجزيه و تركيب (تحلیل صرفی و اعراب) و نكات ترجمه اي در جملات عربی📂ترجمه ی مقاله ای از شاخه ی کوانتوم در نظریه زبانها و ماشینهای علوم رایانه به همراه فایل Word و فایل pdf📂پاسخ تشریحی استعداد تحصیلی دکترا 94 (همه گروهها ورشته ها)📂لایه جی آی اس شهرستان بینالود 📂پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه📂انبارداری و فاکتور فروش📂قالب ورد نسخه چاپ شارژ ساز A4📂فرم خام نمونه سوال📂پاورپوینت آموزش حروف الفبای انگلیسی📂پاور پوینت جذاب آموزش کلمات متشابه انگلیسی 📂چند مثال مناسب برای یادگیری برنامه نویسی در S7-200📂ترجمه ی مقاله ای درباره ی رنگ آمیزی در رایانه به همراه فایل Word و فایل pdf اصلی